Klachten- en geschillenprocedure

KidzEigen doet haar uiterste best om de behandeling goed te laten verlopen en werkt volgens de beroepscode van de Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO). Het is echter mogelijk dat je desondanks niet tevreden bent over de geboden hulp.

Heb je vragen of opmerkingen over de diensten van KidzEigen? Ben je ontevreden over bepaalde zaken of zie je dingen anders? Laat het me alsjeblieft weten: samen los ik het graag op. Door met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren, komen we er waarschijnlijk al snel uit.

Klachten- en Geschillenregeling Klachtenportaal Zorg

Het kan zijn dat je - ondanks een gesprek - ontevreden blijft. KidzEigen is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling van Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waarbij KidzEigen is aangesloten om onvrede en klachten over de zorg te helpen oplossen. Heb je je klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt. Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op. Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet je niet welke klachtenprocedure voor jou geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je mee helpen.

Vanaf 2021 publiceert KidzEigen hier jaarlijks het klachtenjaarverslag.
In 2022 heeft KidzEigen geen klachten ontvangen. Klachtenjaarverslag 2022.pdf
In 2021 heeft KidzEigen geen klachten ontvangen. Klachtenjaarverslag 2021.pdf
In 2020 heeft KidzEigen geen klachten ontvangen. Klachtenjaarverslag 2020.pdf

Beroepscode NVO

Omdat de orthopedagoog van KidzEigen lid is van de NVO, is het ook mogelijk een klacht in te dienen bij de NVO. Kijk voor meer informatie over de klachtenregeling van de NVO of een toelichting op de beroepscode op de website van de NVO